//////

Baza ekspertów

W celu rzetelnego i kompetentnego oceniania wniosków urzędowych, różnego rodzaju projektów, w roku 2006 powstała ustawa określająca instytucję eksperta. Według tej ustawy ekspertem może zostać jedynie osoba, która, poza posiadaniem odpowiedniej wiedzy, nie była nigdy karana, korzysta całkowicie z praw publicznych. Ustawa mówi też o ustanowieniu Centralnej Bazy Ekspertów. Znajdziemy tam dane specjalistów i ich dziedziny. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego udostępnia te listy na stronach internetowych. Aby nie zostać oszukanym i mieć pewność dobrze wykonanej ekspertyzy można wybrać kogoś z tej listy. Są to osoby sprawdzone, którym można powierzyć np. swoje dokumenty do analizy, lub pieniądze do zainwestowania. Każde województwo ma swoją bazę danych, podzieloną na działy i tematy wybranych specjalistów. W ten sposób powstaje Centralna Baza Ekspertów. Niekiedy, aby się dostać na tą listę trzeba zdać państwowy egzamin, dotyczy to np. tłumaczy przysięgłych. Zdają egzamin w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *