//////

Administracja publiczna

Wiele osób marzy o pracy w administracji publicznej. Jednak aby podjąć taka pracę, należy ukończyć studia licencjackie lub magisterskie w tym kierunku (administracja, prawo, business). Proponuje je większość uczelni wyższych w naszym kraju. Specjaliści do spraw administracji publicznej maja za zadanie usprawniać funkcjonowanie organów administracji rządowej i samorządowej. Wykwalifikowane kadry pracujące w urzędach powinny dysponować szeroką wiedzą za zakresu działania organów państwowych, kompetencji jednostek administracji, zadań instytucji oraz wiedzę o sposobach zarządzania sprawami publicznymi. Ekspert pracujący w administracji publicznej powinien dbać o płynny obieg dokumentacji wewnątrz instytucji, a także poza nią. Powinien ponadto władać biegle przynajmniej jednym językiem obcym, znać techniki biurowe i nie mieć najmniejszych problemów w obsłudze komputera. Warto wiedzieć, że pracę w urzędzie rozpoczyna się najczęściej od stażu, aczkolwiek z czasem istnieją możliwości awansu, aż na stanowisko kierownicze wydziału, w którym się pracuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *